Wat doet Mindfulness?

In de afgelopen 30 jaar, heeft wetenschappelijk onderzoek op het gebied van neurologie, psychologie en fysische geneeskunde de voordelen van het leren om te mediteren, in het bijzonder in een 8-weekse mindfulness cursus, aangetoond. Professor emeritus Jon Kabat-Zinn, oprichter en voormalig directeur van de Stress Reduction Clinic aan de Universiteit van Massachusetts Medical Center, heeft mindfulness meditatie in de reguliere geneeskunde geïntroduceerd. Hij heeft wetenschappelijk aangetoond dat het beoefenen van mindfulness zowel je fysieke als geestelijke gesteldheid aanmerkelijk kan verbeteren. Daarnaast is er vastgesteld dat mindfulness positieve invloed heeft op iemands houding en gedrag.

We hebben in ons dagelijks leven allemaal wel eens in meer of mindere mate met stress te maken. Stress kan negatieve uitwerking hebben op onze gezondheid, prestaties en de kwaliteit van ons leven. De beoefening van mindfulness kan dienen als een 'tool' voor het reguleren van die stress. Bewijs heeft aangetoond dat Mindfulness een effectief hulpmiddel is bij de behandeling van vele mentale en fysieke gezondheidsproblemen. Daarnaast heeft Mindfulness een positieve invloed op onze prestaties, relaties en welzijn. Mindfulness is dus eigenlijk goed voor heel veel dingen.

Mindfulness maakt het makkelijker om van het leven te genieten, helpt je om meer in het moment op te gaan, en zorgt voor een groter vangnet om om te gaan met tegenslagen.
Door te focussen op het hier en nu, heb je minder kans om verstrikt te raken in zorgen over de toekomst of spijt over het verleden. Je bent minder bezig met zorgen over je eigen succes. Je gevoel van eigenwaarde krijgt een boost en je bent beter in staat tot het vormen van diepere banden met anderen.

Sommige deskundigen geloven dat mindfulness gedeeltelijk werkt, door het helpen van mensen om hun ervaringen (waaronder pijnlijke) te accepteren, in plaats van daarop te reageren met een afkeer en vermijding. Door het beoefenen van mindfulness train je je brein om gelukkiger te zijn. Je leert hoe je meer aanwezig kunt zijn en hoe je jezelf meer bewust kunt worden van je eigen gedachten patronen en ingesleten gewoontes.  Dit kan je helpen om de automatische reacties van je geest te gaan herkennen en te leren bewust te kiezen om anders te reageren.  

WAT MINDFULNESS VOOR JE KAN BETEKENEN 

 

  • Stressprikkels eerder en beter op kunnen vangen 
  • Fysiek en mentaal beter kunnen ontspannen
  • Meer energie
  • Meer geluk ervaren
  • Minder in je hoofd zitten
  • Anders om kunnen gaan met gedachten patronen die niet behulpzaam zijn
  • Beter om kunnen gaan met stressvolle situaties
  • Positiever in het leven staan
  • Beter kunnen focussen en concentreren
  • Een hogere mate van bewustzijn ontwikkelen
  • Beter om kunnen gaan met (chronische) pijn
  • Verandering, moeilijke tijden in je leven en confrontaties met een groter gemak tegemoet kunnen treden
  • Minder geconsumeerd worden door je gedachten, waardoor je beter in het nu kunt zijn
  • Een nieuwe manier leren van omgaan met oude patronen die soms in de weg zitten.
  • Beter je grenzen kunnen bewaken
  • Verbetering van de slaap
  • Leren je lichaam te versterken en spierspanning los te laten
  • Bewustwording van de wisselwerking tussen lichaam en geest
  • Intenser en bewuster leven

In het algemeen kun je stellen dat Mindfulness je algehele welzijn verbeterd.

Mindfulness MBSR Training 

Een 8-weekse MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) Training bestaat uit 8 wekelijkse trainingen van 2,5 uur en 1 stiltedag. 

Wanneer je je aanmeldt volgt eerst een vrijblijvend intake gesprek, waarin je kunt kennis maken met de trainer en we beiden kunnen kijken of verwachtingen en realiteit bij elkaar aansluiten. 

 

 

Inclusief

Prijzen zijn inclusief thee, werkmap en audio waarmee je thuis kunt oefenen. 

           ------------KORTING-------------

Omdat Inner Mindfulness voor het eerst start met het geven van trainingen op deze lokatie, wordt de training die 5 februari 2017 van start zal gaan eenmalig aangeboden voor de helft van de prijs: van 395,- voor € 200,- Dit aanbod is alleen geldig voor de training die start op 5 februari 2017. Daaropvolgende trainingen zullen voor het normale tarief worden aangeboden. 

Prijzen

Particulier Tarief

€ 395,- (inclusief BTW)

Student/U-Pas Houders

€ 325,- (inclusief BTW)

Zakelijk (via werkgever)

€ 495,- (inclusief BTW)

 

Meer Lezen/kijken: